Vanaf augustus 2011 wordt de slagwerkopleiding gegeven door Guido Pouwels. Er is gekozen om de opleiding binnen de vereniging te houden. De binding met de vereniging is hierdoor sterker en er kan sneller geanticipeerd worden.IMG_1917

Op donderdagmiddag starten de individuele lessen om 14.00u en gaan door tot 21.30u. De leerlingen krijgen individueel les gedurende 25 minuten (A-B diploma) en bij een C en/of D diploma zal de lestijd 30 minuten zijn.

Na een jaar individuele les te hebben gehad wordt er bekeken of hij/zij ‘klaar’ is om deel te nemen aan de B-Slagwerkgroep, waar met name het samen muziek maken centraal zal staan. Net zoals bij de B-Slagwerkgroep zullen tal van instrumenten aan de orde komen en door de leden zelf worden bespeeld.

image001

In de basis zal de techniek van de snare-drum aan de orde komen. Dit is nodig om een goede basis te leggen voor het vervolg. Als deze techniek voldoende is, is de basis gelegd voor veel andere slaginstrumenten. Afhankelijk van de vorderingen tijdens de lessen zullen ook de andere slaginstrumenten tijdens de lessen behandeld. Na een periode van 1,5/2 jaar zal het eerste examen (landelijk erkend) worden afgenomen. Indien men hiervoor slaagt, is het A-diploma dus een feit. Vervolgens wordt de stap gezet richting het B-diploma en uiteraard zal ook na het behalen van het B-diploma de slagwerker gestimuleerd én gemotiveerd worden om verder te gaan voor een C en/of D-diploma.

Ook zullen de slagwerkers gemotiveerd worden om deel te nemen aan solistenconcoursen.

Na het behalen van het A-diploma wordt er gekeken welke richting hij/zij in wilt. Dit kan bijvoorbeeld melodisch (marimba, xylofoon, timpani ed), maar kan ook percussief zijn (Djembe, drums, conga’s ed.) Afhankelijk van de keuze wordt het lesprogramma samengesteld.

Interesse? Stuur een mail naar het Secretariaat (fanfare-emm@live.nl).

Leerlingen slagwerk:

• Teun Jans