Concours Heesch 2017

Sinds augustus 2011 is er begonnen aan een jeugdslagwerkgroep om op die manier de jeugd beter te kunnen integreren binnen de slagwerkgroep, maar vooral om de opstap naar het slagwerk te verkleinen. In 2015 is de naam veranderd naar B-Slagwerkgroep. Wanneer een nieuw lid zich aanmeldt, is het de bedoeling dat na 1 jaar les hij/zij meedoet met de B-Slagwerkgroep (uiteraard afhankelijk van zijn/haar vorderingen). Een enthousiaste groep, met een zeer jong, enthousiaste én vakbekwame dirigent maken samen muziek en leren op deze manier op een leuke manier samen muziek te maken op diverse instrumenten. Naast de wekelijkse repetitie verzorgt de B-slagwerkgroep ook een aantal concerten per jaar.

Het is in principe de bedoeling dat de leden t/m hun 17 jaar blijven spelen binnen de B-slagwerkgroep, dan wel in combinatie met de A-slagwerkgroep. Dit om ook de kwaliteit van de groep te kunnen waarborgen. De B-Slagwerkgroep repeteeert wekelijks op donderdag van 18.45u tot 20.00u

Leden van de B-Slagwerkgroep nemen jaarlijks deel aan solisten-concoursen en doen op deze manier veel ervaring op.

Dirigent: Guido Pouwels

Leden: